Newsletter

Wielu z nas nie wyobraża dziś sobie życia bez internetu. Państwa firma zapewne też działa online. Jeśli tak, powinni Państwo dowiedzieć się, czym jest newsletter, jak działa i komu oraz kiedy można go wysyłać, nie narażając przy tym niczyich danych
osobowych na szkodę.

Co to jest newsletter?

Newsletter to elektroniczna forma biuletynu (informatora), który jest dziś rozsyłany drogą elektroniczną, najczyściej przez pocztę e-mail. Korzystają z niego głównie sklepy internetowe, ale nie tylko. To doskonałe narzędzie marketingowe, które nie tylko poinformuje Państwa klientów o nowych produktach, promocjach czy usługach, ale może też rozreklamować Państwa firmę. Dzięki newsletterom, firmy pozostają w stałym kontakcie z klientami.

Jak i komu wysłać newsletter?

Jak wysyłać newsletter? Nie jest to takie proste. Powinni znać Państwo przepisy, tym bardziej, że w maju (2018 r.) wejdą w życie nowe zasady ochrony danych osobowych, które znacząco zaostrzą kary za nie stosowanie się do zasad.

Zacznijmy od tego, że newslettery wysłane są najczęściej do określonej grupy odbiorców – klientów lub potencjalnych klientów czy odbiorców, którzy będą zainteresowani Państwa ofertą. Zanim jednak taki newsletter zostanie wysłany, muszą Państwo wiedzieć, że ich wysyłanie zawsze musi mieć dobrowolny charakter. Oznacza to, że osoba, która go dostaje musi się na to zgodzić oraz w każdej chwili może z tego zrezygnować.

W rozumieniu UODO, za dane osobowe uważa się wszelkie informacje dotyczące możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Jest to też zatem adres e-mail. Z tego powodu newsletter powinno się zgłosić do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO).

Oceń artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

×